The Shemagh / keffiyeh scarf

[ro:]  “Esarfa de Arafat” (care nu este chiar o esarfa)

Cosmo zice ca este so yesterday. Alti fraieri si self-entitled stilisti din presa de moda o declara cea mai depasita chestie a anului.

Nu conteaza cum a fost declarata. Eu sunt motociclist – o vreau din alte motive. Am o prietena stewardessa in Qatar – am alte afinitati. Ce sa mai zic ca atunci cand Cosmo o declara depasita, notorii fiind sentimentele mele fatza de Cosmologie, I’ll do exactly the m-f’ing opposite.

Noi aici vorbim despre keffiyeh-ul traditional palestinian, al carui cel mai reprezentativ purtator a fost chiar Yasser Arafat, nu vorbim despre esarfele funky care se vand la MeliMelo sau prin Cora, care au croiala lunga, stilul fular, pe care lumea le’a purtat asta-iarna ca sa inlocuiasca fularele comuniste, si pe care acum le’au declarat out-of-fashion fiindca a venit primavara.

Keffiyeh-ul este asociat cu masculinitatea si cu barbatia araba, este facut din bumbac amestecat cu foarte putina lana, pentru a incalzi capul si gatul iarna si pentru a racori vara, prin uscare rapida a materialului destul de vaporos. Keffiyeh-ul alb simplu este predominant in statele Golfului, iar in Kuwait si Bahrain este aproape unicul model. In Dubai se poarta negru, iar in Arabia Saudita bej.

400px-male_with_shemagh

In plus, sa nu uitam ca Pamanul este intr-o continua desertificare, asa ca keffiyeh-ul nu numai ca n-o sa dispara (n’a disparut secole de-a randul, purtat de beduini si-o sa dispara acum, ca zic niste fashioniste mediocre, care au impresia ca fac moda din pix ?! haha!), dar o sa fie din ce’n ce mai prezent ca un accesoriu la fel de practic pt europeni sau americani, cum a fost pt arabi pana acum.

Si cel mai puternic argument dintre toate: imi place mie

3 thoughts on “The Shemagh / keffiyeh scarf

  1. Blondele astea, printre care si fashionistele tale, nu ma lasa sa imi continui programul pe care mi l-am impus si anume sa nu mai fiu misogin. Vor sa ma oblige sa port pantaloni pana, ca altfel sunt “so yesterday”, cand eu de fapt am burta mare si nu se potriveste. Si acum nu te lasa pe tine sa-ti pui esarfa….
    Blondelor, am chiloti cu superman, comentati????

  2. You can get the original from ebay. Da un search dupa numele arab. Altfel, poti sa gasesti unele din bumbac 100% (fara fir de lana) la comerciantii chinezi, la preturi derizorii.

Leave a Reply

